Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести
  • Повећајте величину слова
  • Нормална величина слова
  • Смањите величину слова
Добро дошли, гост
Корисничко име Лозинка: Запамти ме
  • Страна
  • 1

ТЕМА: Избори 2012:Цопy-пасте национализам: СНС користи С

15 мар 2012 00:07 Избори 2012:Цопy-пасте национализам: СНС користи С #3781

  • сањајдонацију
Цопy-пасте национализам: СНС користи Санадеров слоган




"Покренимо Србију" копија је Санадеровог "Покренимо Хрватску". Пре тога "на исти калуп" су били "Сви смо ми: Мирко Норац, Радован Караџић..."

Слоган СНС "Покренимо Србију" већ је виђен на хрватским изборима 2003. када је Иво Санадер своју трку водио слоганом "Покренимо Хрватску", пише "Политика".

Српска напредна странка међу првим је партијама обелоданила под којим ће слоганом њени кандидати наступати у предстојећој предизборној трци. "Покренимо Србију", како су најавили, биће њихов изборни мото у наредна два месеца.

Члан Председништва СНС Игор Мировић, који ће предводити напредњачку листу у Војводини под слоганом "Покренимо Војводину", негира било какву везу између слогана своје странке и онога који је користио Санадер.

- За слоган смо се одлучили превасходно због тога што смо као и већина грађана Србије видели да је у Србији све мртво, успавано, залеђено. Због тога смо тражили неку адекватну реч за наш слоган која би грађане требало на неки начин да охрабри да буду део промена које нас очекују и које ће предводити СНС - казао је Мировић за "Политику".

Странка се, каже, не обазире на оно што раде у другим земљама у региону.

- Водимо сасвим самосталну кампању чак и у делу маркетиншког приступа и у директном обраћању бирачима. "’Покренимо’ је српска реч и ни од једне српске речи и ни од једног српског бирача не желимо да одустанемо - категоричан је Мировић.

"Случај" напредњака није усамљен. Још у септембру прошле године Социјалдемократска партија Србије Расима Љајића одлучила је да се грађанима обраћа са: "Људи пречи од великих речи". Сличан овом слогану имао је и дон Иван Грубишић на хрватским изборима прошле године на којима је наступао под паролом: "Човјек надасве".

10 хоурс 9 минутес аго Упдате пре 5 сата у секцији Вести
0 коментара Схаре 8
Цопy-пасте национализам: СНС користи Санадеров слоган
Цопy-пасте национализам: СНС користи Санадеров слоган

"Покренимо Србију" копија је Санадеровог "Покренимо Хрватску". Пре тога "на исти калуп" су били "Сви смо ми: Мирко Норац, Радован Караџић..."
Ваша реакција на ову вест?
(кликните на једну или више емоција)
Сјајно 0 Забавно 0 Застрашујуће 0 Досадно 0 Докле више 0 Креативно 0 Дно дна 0 Коначно 0

Слоган СНС "Покренимо Србију" већ је виђен на хрватским изборима 2003. када је Иво Санадер своју трку водио слоганом "Покренимо Хрватску", пише "Политика".

Српска напредна странка међу првим је партијама обелоданила под којим ће слоганом њени кандидати наступати у предстојећој предизборној трци. "Покренимо Србију", како су најавили, биће њихов изборни мото у наредна два месеца.

Члан Председништва СНС Игор Мировић, који ће предводити напредњачку листу у Војводини под слоганом "Покренимо Војводину", негира било какву везу између слогана своје странке и онога који је користио Санадер.

- За слоган смо се одлучили превасходно због тога што смо као и већина грађана Србије видели да је у Србији све мртво, успавано, залеђено. Због тога смо тражили неку адекватну реч за наш слоган која би грађане требало на неки начин да охрабри да буду део промена које нас очекују и које ће предводити СНС - казао је Мировић за "Политику".

Странка се, каже, не обазире на оно што раде у другим земљама у региону.

- Водимо сасвим самосталну кампању чак и у делу маркетиншког приступа и у директном обраћању бирачима. "’Покренимо’ је српска реч и ни од једне српске речи и ни од једног српског бирача не желимо да одустанемо - категоричан је Мировић.

"Случај" напредњака није усамљен. Још у септембру прошле године Социјалдемократска партија Србије Расима Љајића одлучила је да се грађанима обраћа са: "Људи пречи од великих речи". Сличан овом слогану имао је и дон Иван Грубишић на хрватским изборима прошле године на којима је наступао под паролом: "Човјек надасве".

Демократска странка је на децембарске изборе 1990. године изашла са слоганом "Време је", а тај исти слоган имао је 2009. године на локалним изборима градоначелник Сплита Жељко Керум.

Аналитичари и они којима је посао да смишљају предизборне слогане на оба ова питања дају негативан одговор. Директорка консултантске куће "Бован консалтинг" Ана Бован каже да је имитација увек врста омажа и да све зависи од тога да ли је неко имао намеру да имитира.

- Ако се показало да је слоган био успешан у нашем језичком окружењу, велика је шанса да ће бити ефикасан и код нас. Рециклирање сличних пракси и сличних концепата у региону бивше Југославије је само један од аспеката познатог ’синдрома малих разлика’. Довољно смо слични да политички слогани могу важити и код нас, а, ипак, довољно различити још увек чак и медијски одвојени да такво рециклирање не представља препреку - каже она.

Бирачи ће у кампањама, како истиче, ипак, бити вођени другим стимулацијама тако да мањак креативности или чиста имитација неће бити кажњена. Осим, ако политички противник то не искористи мудро, уз неопходни спин.

Иван Милошевић, власник консултантске компаније МЦ2, која је спровела бројне комуникацијске кампање за комерцијалне клијенте и политичке странке, каже да добрим слоганом не могу да се добију избори, али да он свакако трајно обележава неку странку и њене лидере.

- Аутори слогана имају тешку мисију да одаберу ефектан и кратак слоган, који је оригиналан, није никада употребљен ни код нас ни у региону, а порука се неће окренути против странке коју треба да пропагира. Овај задатак је често сасвим немогућ и неминовно долази до плагирања - оцењује Милошевић.

Слоган је, како каже, одраз политике странке, а с обзиром на то да се кроз време и простор непрестано исте политике појављују у целом човечанству, па тако и у региону, није реткост да партије имају сличне слогане.

Некада се исти мотиви јављају у истој земљи у различитим изборним циклусима, објашњава Милошевић: "Некада странке из суседних земаља имају исте слогане. То није ни чудно, ни ретко, нити може да наштети странкама, осим у екстремним случајевима, када се слоган поклопи са друштвено неприхватљивим покретима из прошлости, као што је нацистички".

- Чак је и Зорану Ђинђићу слоган ’Поштено’, који је био један од најбољих икада, донео много главобоље у каснијој комуникацији. Слоган председника Обаме ’Yес wе цан’ (Да, ми можемо) накнадно су његови разочарани бирачи променили у ’Yес wе цан – цан yоу?’(Да, ми можемо – можеш ли ти) - подсећа он.

Политички аналитичар Дејан Вук Станковић уз опаску да се мало ко сећа слогана које су имале странке у другим државама, оцењује да они ни не могу бити много различити јер је њихов циљ у основи идентичан – да мотивишу грађане да гласају.



- Без обзира на идеолошки профил странке то је једна општа психолошка порука која има циљ да буди позитивну асоцијацију код стварног или потенцијалног бирача. Слогани су слични јер су врло слични или идентични покретачки мотиви код оних који се политички опредељују. Треба препознати мотиве који грађане мотивишу као кључне за политичко изјашњавање, а то је најчешће неко уливање оптимизма како би изашли на биралишта - каже Станковић.
  • Страна
  • 1

Анкета о капиталним пројектима

Анкета о капиталним пројектима
 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018