Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести 26. седница Општинског већа
26. седница Општинског већа
Актуелности - Вести

Општинско већеОпштинско веће одржало је 9. јуна редовну седницу, на којој се овај пут дискутовало о шеснаест тачака Дневног реда. Седницом је председавао Зоран Тодоровић, председник Општинског већа.

Након једногласног усвајања Записника са претходне седнице, прешло се на утврђивање предлоga Одлуке о завршном рачуну буџета општине Ариље за 2013. годину. Загорка Миливојевић је саопштила да одлука садржи укупно остварене текуће приходе, примања и пренесена средства рачуна извршења буџета у износу од око 362 милиона динара, остварене приходе буџетских корисника-око 33 милиона динара, распоређене извршене текуће расходе и издатке из буџетских средстава - око 356 милиона динара, као и нераспоређена средства из буџета и из сопствених прихода индиректних корисника. У нераспоређена средства рачуна извршења буџета спадају наменска средства која се преносе у буџет за 2014. годину и то : за финансирање програма унапређења безбедности саобраћаја, средства за реализацију пројеката (студије изводљивости за наводњавање села у долини Моравице, реализација пројекта унапређења положаја избеглица и интерно расељених лица), а нераспоређена средства индиректних корисника ће се распоредити по одлукама управних одбора. Текући приходи су остварени у мањем износу од плана, због притисака и захтева корисника у фази формирања буџета. Наменска средства добијена у буџет су за реализацију три пројекта у Народној библиотеци, за уређење атарских путева, средства за асфалтирање пута у Бјелуши, намењена средства министарства за опремање Градског парка фитнес и тренинг опремом, средства за одржавање пута Висока-Љетине, као и средства за већ поменуте пројекте. Непотрошена средства се преносе у буџет за текућу годину. Расходи (89, 29%), извршени су у границама остварених буџетских прихода, према захтевима корисника, зарадама запослених, материјалних трошкова основног и средњег образовања, социјалним давањима...Трошкови су условљени чињеницом да се евидентирани рачуни морају платити у року од 45 дана. Стоga, 27, 40% чине расходи буџета на плате свих запослених, 6,34% на отплату кредита, највише је дато на основно и средње образовање, а стални трошкови грејања износе 5,71% укупних расхода. Дат је извештај утрошка прихода свих буџетских корисника, изузев ТООА, јер је те редовне извештаје Скупштина општине већ усвојила на претходним заседањима.

Једногласно је усвојен Извештај о раду Општинског већа у претходној години. У 2013. години Општинско веће је одржало 11 седница, а разматрано је 217 тачака Дневног реда. Утврђени су предлози врло важних одлука које доноси Скупштина општине, којима се одређују питања из надлежности општине, предлози оснивачких аката јавних предузећа

( Дирекција за изградњу, ЈКП „Зелен“ и ЈП „Рзав“ и установе Дома здравља.) Прихваћени су предлози две Декларације-Породичне декларације и декларације „Ми не желимо ГМО на нашој територији“, на предлог Двери Ариље. Такође, Општинско веће је разматрало програме и планове пословања јавних предузећа и установа, извештаје о пословању и финансијске извештаје, акта, предлоге решења о именовањима и разрешењима, извештаје о раду орgaна и служби, као и друге информације битне за функционисање локалне заједнице.

Усвојен је Извештај о раду Општинске управе општине Ариље за 2013. годину. Начелница Општинске управе Миљана Вукотић, истакла је да Извештај садржи надлежности, орgaнизацију управе, квалификациону структуру запослених, структуру запослених по радном стажу, као и старосну структуру запослених, из које се види да је колектив прилично стар. Проблеми у функционисању и статусу запослених, пре свеga се односе на непостојање закона о локалним службеницима, недостатак младих високообразованих кадрова, сложене процедуре у појединим областима... Посебан проблем је немогућност запошљавања, јер министарство и поред законске могућности и недостатка радника, не одобрава нова запошавања и попуњавање радних места. И поред тоga, општинска управа се нада позитивним сигналима из министарства за запошљавање, јер би на тај начин рад био много ажурнији, али уз то и креативнији.

Једногласно је усвојен Извештај о раду Општинског јавног правобранилаштва у Ариљу за протеклу годину. Као орgaн који обавља послове правне заштите имовинских права и интереса јединице локалне самоуправе, уређење и орgaнизација општинског јавног правобранилаштва утврђују се одлуком јединице локалне самоуправе, а дужности се обављају у складу са Уставом, законом и другим општим правним актима. Милка Чворовић, општински јавни правобранилац, истакла је да се сваке године највећи број предмета односи на уједе паса луталица. У прошлој години је исплаћена накнада штете у износу од 1 728 496,00 динара, захваљујући законској могућности да се спорови решавају мирним путем. Крајем маја ове године, мењан је Закон о парничном поступку, па више неће бити предлоga о мирном решењу спора, већ ће се морати директно на суд. Истакнуто је да се о проблему паса луталица мора мислити много озбиљније и наћи боље решење у локалној самоуправи.

Након дуже дискусије усвојен је Извештај о раду комуналне инспекције, Инспекције за заштиту животне средине, Грађевинске инспекције, Инспекције за друмски саобраћај и Општинске просветне инспекције за 2013. годину. Комунални инспектор Милијанко Божовић саопштио је да је комунална инспекција радила на контроли угоститељских објеката о поштовању радног времена, контроли чишћења и заузимања јавних површина, контроли чишћења, прања улица и изношења смећа, надзор над коришћењем градског водовода и канализационе мреже, контроли сточне, зелене и привремено робне пијаце у дане вашара и пијачним данима, као и раду на заштити водотока Рзава од привременог водозахвата и др...Од укупно 324 предмета, решено је 321, док 3 нису у овом извештајном периоду. Инспекција за заштиту животне средине врши надзор над применом одредаба Закона о животној средини, Закона о заштити природе, о управљању отпадом, Закона о амбалажи и амбалажном отпаду, Закона о заштити од буке у животној средини, Закона о процени утицаја на животну средину, Закона о заштити ваздуха, Закона о хемикалијама и слично. Од примљених 56 предмета завршено је 54, а 2 нису.

Седница Општинског већаСедница Општинског већа

Грађевински инспектор Вуле Ђелкапић поднео је извештај Општинском већу, говорећи о правима и дужностима грађевинског инспектора и о самом надзору који он врши и предузимању мера ако се утврди да се коришћењем објеката доводи у опасност живот и здравље људи, безбедност околине, угрожава животна средина и ако се ненаменским коришћењем утиче на стабилност и сигурност објеката. Законом је прописано да се објекти изграђени без грађевинске дозволе не могу прикључити на електроенергетску, телекомуникациону мрежу, водовод и канализацију, ако се не придржавају законских одредаба. Инспекцији за друмски саобраћај поверени су послови из делокруga-локални превоз, превоз за сопствене потребе, такси превоз, а дефинише се и линијски превоз у градском и приградском саобраћају. Општина у складу са саобраћајно-техничким условима доноси програм који дефинише оптимално орgaнизовање ауто-такси превоза, при чему нема право да ограничава број лица која могу обављати ауто-такси превоз на територији општини.

Просветни инспектор Радован Јаковљевић изнео је надлежности просветног инспектора, број предмета, као и теме тих предмета, које је радио по надлежности министарства, пријави грађана и сопственом нахођењу. Закључак просветног инспектора је да је стање у општини врло добро, као и да постоји добра реакција на указане неправилности инспектора, да се оне уклоне.

Усвојен је Финансијски извештај ЈКП „Зелен“ Ариље за 2013. годину. Директор Милијанко Митровић је истакао да је остварен позитивни финансијски резултат од око 900 000,00динара. У служби водовода и канализације покушавају да смање губитке, а санкције ће се пооштравати за паушалне водомере. Директор се осврнуо на инвестиционе активности-реконструкцију цевовода у Богојевићима, замена дела азбестног цевовода у Вранама, Погледи, Врбицама, Млекари... ЈКП „Зелен“ снабдева водом 4 488 домаћинстава и 698 привредних субјеката. Чишћење улица се врши у сарадњи са ЈП „Дирекција за изградњу“, а у надлежност ЈКП „Зелен“ спада и чишћење снеga, тротоара, подасипање путева, пражњење јавних контејнера, прање улица, чишћење зелених површина, кошење травнатих површина, погребне услуге и одржавање Градског гробља, као и одржавање сточне и зелене пијаце...

Изношење смећа за ЈКП „Зелен“ представља највећи проблем, јер се вози у Депонију „Дубоко“, што подразумева повећане трошкове, а тешко је и одвојити делове смећа који не спадају у комунални отпад.

Једногласно је усвојен Извештај о раду Штаба за ванредне ситуације у периоду од 14.5. до 23.5 2014. године. Штаб је непрекидно заседао, предузимане су акције и додељивани конкретни задаци, те је дат максимални допринос повећању безбедности грађана. Није било повређених, нити је забележена штета на грађевинским објектима.

Усвојена је Одлука о попису имовине општине Ариље коју користе јавна предузећа, месне заједнице, установе и друге орgaнизације чији је оснивач општина Ариље. Све процедуре које иду уз ово, општинска управа мора законски извршити ( као попис имовине, који прослеђује Републичкој Дирекцији за имовину, па Републичком геодетском заводу Београд.)

Чланови Општинског већа су усвојили Решење о именовању чланова Школског одбора Средње школе „Свети Ахилије“у Ариљу, Основне школе „Стеван Чоловић“ у Ариљу, као и Основне школе „Ратко Јовановић“ Крушчица.

Седница Општинског већаСедница Општинског већа

Усвојено је Решење о престанку функције члану Управног одбора ЈКП „Дубоко“ Милану Стевановићу, коме та јавна функција престаје по сили закона.

На крају заседања размотрено је писмо сарадње града Копривнице у Републици Хрватској и општине Ариље. Потписивањем споразума о сарадњи остварила би се сарадња у области пољопривреде, индустрије, туризма, трговине, просвете, спортске сарадње, а сарадња би условила орgaнизовање сајмова, пословних сусрета и слично.

Општинско веће је разматрало захтеве странака за финансијску помоћ и других захтева, а остављено је простора за питања и предлоге. О свим овим темама дебатоваће се и гласати већ на наредном заседању Скупштине општине.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018