Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести 19. седница Скупштине општине
19. седница Скупштине општине
Актуелности - Вести

Седница Скупштине општинеСкупштина општине Ариље, одржала је 16. јуна редовну деветнаесту седницу. Седницом је председавао председник Скупштине општине, проф. др. Светислав Петровић, а седници је поред општинског руковдства и известилаца по одређеним тачкама предвиђеног Дневног реда, присуствовало 32 одборника.

Уследиле су бројне допуне Дневног реда, од којих треба издвојити оне усвојене. Тако је одборник Драгиша Терзић захтевао да се говори на овом заседању о малини, посебно о њеној цени, а такође је усвојена допуна Дневног реда о разматрању захтева грађана МЗ Церова по питању генералног урбанистичког плана, као и предлог члана Комисије, Ирене Мијаиловић за замену једног члана Комисије, који не присуствује у раду годину дана, ком се придружио и председник Комисије за планове, Мирко Пеливановић. Додатно се још говорило и о увођењу самодоприноса на подручју МЗ Ариље, поред Дневног реда који се овај пут састојао од 17 тачака.

Након једногласног усвајања Записника са претходне седнице, прешло се на усвајање Одлуке о завршном рачуну буџета општине Ариље за 2013. годину. Председник општине Зоран Тодоровић, саопштио је да су се у току године догодила три ребаланса буџета, што је утицало на завршни план буџета. Буџетски приходи су остварени у проценту од 90,87% или у номиналном износу од 362 344 625,00 динара, док су приходи и примања буџетских корисика, остварени у проценту од 74, 21% или 33 935 230,00 динара. Дакле, од буџетских прихода остварено је око 36 милиона динара мање, а од прихода буџетских корисника за око 12 милиона динара мање. Неки од разлоga томе су превелике амбиције и притисак корисника у току формирања буџета, смањење пореза на зараде због законских прописа у првој половини године, кашњење донаторских уплата приликом завршетка реализације донаторских пројеката (нпр. пројекта Ариљска малина), више екстерних ревизија у току 2013 године и сл. Порези на пренос апсолутних права остварени су за око 5 милиона мање у односу на план и искуства из претходних година. Због мањег промета на непокретности на територији општине Ариље, традиционално је лоша наплата прихода на основу накнаде за коришћење и утврђивање градског грађевинског земљишта, што у овој години више и није општинска обавеза наплаћивања. Лоша је и наплата од родитеља за боравак деце у вртићу

(само 66%), у учешћу грађана у инвестицијама, код ЈП „Дирекција за изградњу“, на путевима, прикључцима за канализацију и др. остварена сума је у мањем износу од планираног. Што се тиче расхода, они су извршени према расположивим средствима као и приоритетима- законски прописи, измиривање плата, минимални материјални трошкови да би буџетски корисници могли обављати своје редовне активности, као и социјална давања. Нови законски прописи наметнули су обавезу плаћања евидентираних рачуна у року од 45 дана, иначе би у супротном био блокиран прилив средстава буџета од стране Републике Србије. Средства затечена на рачуну крајем године, односе се на уплате извршене последњег дана у години, када технички није било могуће реализовати преостале расходе, а та средства углавном имају наменски карактер и користиће се за измирење обавеза по том основу у 2014. години.

У расправи поводом ове тачке, издвојиле су се опаске одборнице Ирене Мијаиловић да процена буџета није добра, као и питања о средствима за унапређење безбедности саобраћаја, као и износу средстава за реконструкцију улице Милоша Глишића. Поједини одборници опозиције су били мишљења да је неопходна ревизија и инсистирали да се она уради, ослањајући се на законске регулативе. Истакнуто је да су средства за унапређење саобраћаја у граду наменска, по одлуци Комисије за безбедност саобраћаја и да се користе за побољшање путне мреже, раскрсница и постављање видео надзора, као и то да је вредност улице Милоша Глишића износила 37 милиона динара, од чеga је локална самоуправа учествовала са 14 милиона динара.

Усвојен је Извештај о раду Општинског већа општине Ариље за 2013. годину. Општинско веће је у претходној години одржало 11 седница, утврдило је предлоге врло важних одлука које доноси скупштина општине, а којима се уређују питања из надлежности општине и јавних предузећа, разматрани су програми и планови пословања јавних предузећа и установа, извештаји о раду орgaна и служби, финансијски извештаји и друге информације битне за функционисање локалне заједнице. У дебати су се истакла питања одборнице Младене Алексић о стручности чланова Општинског већа, реализацији његових одлука, као и она Љуба Лукића о томе којој политичкој опцији припадају понаособ чланови Општинског већа и опаске да се не одржавају састанци са ариљским пољопривредницима и привредницима.

19. седница Скупштине општине19. седница Скупштине општине

Усвојен је и Извештај о раду Општинске управе општине Ариље за 2013. годину, уз добронамерне критике одборника, за чије ефикасно отклањање је задужена начелница Општинске управе, Миљана Вукотић. Извештај садржи надлежности, орgaнизацију управе, квалификациону структуру запослених...Проблеми се пре свеga односе на недостатак младих високообразованих кадрова, сложене процедуре у појединим областима, а посебан проблем представља што и поред потребе за радницима, министарство не одобрава нова запошавања и попуњавање радних места. Начелница Општинске управе је истакла да је слабо интересовање грађана за леgaлизацију, као и то да је рок за попис општинске имовине до новембра месеца.

Одборница Мирјана Авакумовић је истакла да би рад био ажурнији ако би се добили нови високообразовани кадрови и да такве захтеве треба упућивати министарству, јер постоји мањак запослених. Како су честе опаске одборника биле да рад није добар, уз присуство изузетака, Браниславу Ћирковић је пак занимало да ли општина има право да донесе интерне правилнике којима би се оцењивали општински службеници.

Након дуге дискусије усвојен је Извештај о раду комуналне инспекције, Инспекције за заштиту животне средине, Грађевинске инспекције, Инспекције за друмски саобраћај и Општинске просветне инспекције за 2013. годину. Комунални инспектор Милијанко Божовић је истакао надлежности ове службе ( контрола угоститељских објекта о поштовању радног времена, контрола чишћења и заузимања јавних површина, контрола чишћења, прања улица, изношења смећа, надзор над коришћењем градског водовода и канализационе мреже, контроли сточне, зелене и привремено робне пијаце у дане вашара и пијачним данима, као и раду на заштити водотока Рзава од привременог водозахвата и др....). Инспекција за заштиту животне средине врши надзор над применом одредаба Закона о животној средини, Закона о заштити природе, управљању отпадом, Закона о амбалажи и амбалажном поступку, Закона о заштити од буке у животној средини, Закона о заштити ваздуха, Закона о хемикалијама и сл.

Што се тиче заштите вода, ту надлежност имају републички орgaни. Како је екологија област која је у зачетку на простору РС, грађанство такође треба да се прилагоди законима екологије. Едукација становништва је неопходна, почев од предшколског узраста до привредних субјеката у циљу подизања еколошке свести, истакла је инспектор Рада Бјекић.

Грађевински инспектор Вуле Ђелкапић поднео је извештај о раду, говорећи о правима и дужностима грађевинског инспектора и предузимању мера уколико се коришћењем објекта доводи у опасност живот и здравље људи, безбедност околине, угрожава животна средина или се ненаменским коришћењем утиче на стабилност и сигурност објекта. Када донесе решење о уклањању објекта, грађевински инспектор након одређеног рока доноси закључак о правоснажности тих решења. Затим доставља надлежним службама за извршење решења и ту се прекида надлежност грађевинског инспектора. Ђелкапић је посебно истакао да је бесправне градње било и да ће је увек бити, као и то да није реткост да је неко градио без дозволе, да неко нема употребну дозволу или је одступио од дозволе и слично. КакоЂелкапић обавља и послове друмског инспектора, пренео је одборницима своје надлежности и у тим случајевима, напомињући да Извештаје о раду уредно шаље министарству. Просветни инспектор Радован Јаковљевић осврнуо се на број предмета и теме предмета из надлежности просветног инспектора, којима се бавио по надлежности министарства ( 8 предмета), захтевима странака ( 3 предмета) или сопственим сазнањима.

У дебати су се издвојиле опаске да је мало предмета генерално у свим инспекцијама, а највише је питања било за комуналног инспектора. Тако је одборницу Мирјану Авакумовић занимало колико је наплаћених казни од поновљених преступника, а Браниславу Ћирковић да ли је дозвољено да пси у наступајућем летњем периоду долазе на плаже, као и људи?

Извештај о раду општинског јавног правобранилаштва у Ариљу у претходном извештајном периоду није усвојен и враћен је на дораду, уз образложења да је врло штур и да би ga требало темељније припремити и доставити одборницима на усвајање.

Дата је сагласност на Финансијски извештај ЈКП „Зелен“ Ариље за 2013. годину. Директор Милијанко Митровић се осврнуо на позитиван финансијски резултат предузећа, с тим да се ради на томе да се смање губици у служби водовода и канализације. Подсетио је на инвестиционе активности које су обављане у претходном периоду, као и на послове које ЈКП „Зелен“ обавља у сарадњи са ЈП „Дирекција за изградњу“. У ЈКП „Зелен“ су суочени са проблемима приликом изношења смећа, јер оно треба да се вози у Депонију „Дубоко“, а тешко је и одвојити делове смећа који не спадају у комунални отпад.

Као и увек када се ради о овом јавном предузећу, гомила питања била је неизоставна. Поједина су се односила на службу паркинг сервиса или на број идентификованих паушалаца. Одборника Драгољуба Ђунисијевића је интересовало када је чишћен резервоар у Горњим Вранама, јер се ту повремено код деце и старијих суграђана јављају стомачне тегобе, а Браниславу Ћирковић да ли је могуће да се прошири делатност ЈКП „Зелен“ на одржавање плажа у летњем периоду. На ова и бројна друga питања остало је да директор достави писмене одговоре.

Такође, дата је сагласност на Одлуку о расподели добити ЈКП „Зелен“ Ариље.

Усвојен је Извештај о раду Штаба за ванредне ситуације општине Ариље у периоду од 14.5. до 23.5. 2014. године. Штаб је заседао непрекидно, предузимане су акције, а дат је максимални допринос повећању безбедности грађана. На срећу, веће штете нису забележене.

Такође, одборници су усвојили предлоге Решења о именовању чланова Школског одбора Средње школе „Свети Ахилије“ Ариље, Основне школе „Стеван Чоловић“ Ариље, као и Основне школе „Ратко Јовановић“ Крушчица.

19. седница Скупштине општине19. седница Скупштине општине

Усвојен је предлог Решења о постављању секретара Скупштине општине Ариље. Одлучено је да начелница Општинске управе, правница по струци Миљана Вукотић, врши функцију секретара СО Ариље, уз свој посао, до избора секретара Скупштине општине.

Усвојен је Предлог решења о престанку функције члану Управног одбора ЈКП „Дубоко“ Милану Стевановићу, коме та јавна функција престаје по сили закона.

Разматрало се о Писму намере града Копривнице у Републици Хрватској о потписивању споразума о сарадњи са општином Ариље. Потписивањем споразума о сарадњи остварила би се сарадња у области пољопривреде, индустрије, туризма, трговине, просвете, спортске сарадње, а сарадња би условила орgaнизовање сајмова, пословних сусрета и слично...

Одлучено је да се не игноришу толики захтеви грађана МЗ Церова око Генералног плана који се односе на ову месну заједницу, како би се о њима расправљало већ одмах на наредном скупштинском заседању, уз темељну припрему свих надлежних служби. Такође, одлучено је да се више не игноришу ни вапаји грађана из више месних заједница, када је у питању предвиђена траса ауто пута, како би локална заједница заузела јединствен став, који не мора да значи да ће бити једнак у будућности ономе из државних орgaна.

Пре бројних одборничких питања и предлоga, говорило се о сада најактуелнијој теми у општини-малини, њеној цени која је за сада далеко нижа од очекиване, проблемима са којима се сусрећу произвођачи, као и лошим временским околностима у којима се одиграва овогодишња берба.

Иако је дебатовање у оквиру једне тачке Дневног реда на овом заседању било ограничено временски за сваку тему понаособ, како за шефове одборничких група, тако и за одборнике или јављања у више наврата, седница је и овај пут потрајала читав дан.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018