Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести Извештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље
Актуелности - Вести

СедницаПредлог Одлуке о буџету општине Ариље за 2013. годину, образложио је председнк општине, Зоран Тодоровић, истакавши да је то најбитнији документ за функционисање локалне самоуправе.
– Ми смо ове године предвидели да ће буџет бити 456.470.000,00. Мени и мојим сарадницима је било посебно тешко направити буџет у коме, на основу захтева буџетских корисника, недостаје 60.000.000,00. динара. Зато смо њихове захтеве морали да сведемо на реалне могућности које нам диктира приходна страна. Укупан буџет у износу од 456.470.000,00 чине 399.846.000,00 чистих буџетских прихода и 56.624.000,00 прихода које по разним основама остваре буџетски корисници, Дечји вртић, Дирекција за изградњу и Народна библиотека.

Буџетски приходи су око 21.000.000,00 мањи од планираних другим ребалансом 2012. године, сопствени приходи су око 13.000.000,00 већи него они из 2012., тако да је укупан буџет око 7.000.000,00 мањи у односу на 2012. годину.

С обзиром да је општина Ариље и даље у првој групи развијених општина, наменски трансфер из републичког буџета је 86.820.000,00. Поред овог добијено је 21.500.000,00 динара за летње одржавање пута Ариље – Висока пошто је из належности републике пут прешао у надлежност општине.

Извесно је да ће се у првој половини 2013. године преиспитивати методологија по којој се одређује степен развијености, тако да ћемо наставити активности како би наша општина била сврстана у групу која јој реално припада.

Укупне расходе чине текући расходи у износу од 359.783.000,00 динара, расходи за инвестиције ( опрема и изградња зграда и објеката) од 64.355.000,00, издаци за инвестиције у ЈП „Рзав“ и депонију „Дубоко“ ( учећше у капиталу) од 15.332.000,00 и издаци за отплату главнице од 17.000.000,00 . Издаци који се односе на учешће у капталу и отплату главнице у буџетском систему се третирају као суфицит и он ове године износи 32.332.000,00.

Председник је истакао да оптерећење овог буџета, односно баласт чини дуг према пословним банкама у износу од 25.000.000,00 , од чеga је 8.000.000,00 отплата домаћих камата и 17.000.000,00 отплата главнице.

Што се тиче буџетских корисника они су остали углавном на нивоу прошле године што је и био захтев и упутство Министарства финансија. Приликом расподеле средстава повећали смо буџетске линије за пољопривреду из разлоga што већина наших суграђана директно или индиректно живи од пољопрувреде. Позицију од 4.035.000,00 повећали смо на 9.145.000,00 , више од 100%., мада смо свесни да је и ово недовољно .

Због тешке економске ситуације овим буџетом су повећана средства за социјална давања како би нашим суграђанима који су угрожени из било ког разлоga изашли у сусрет да им олакшамо живот колико можемо. Социјална давања су повећана за 2.500.000,00 динара од чеga 1.000.000,00 за помоћ родитељимакоји имају троје и више деце за субвенционисање трошкова боравка деце у вртићу. На овај начин желимо да дамо допринос за повећање наталитета, а за трајно решавање потреба избеглих и расељених лица издвојено је 1.500.000,00. динара. Поред ових буџетских средстава , највећи део средстава даје комесаријат за избеглице.

Izveštaj sa sednice SO AriljeИзвештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље
Извештај са седнице СО Ариље

За функционисање Дечјег вртића ове године је из буџета издвојено око 7.000.000,00 више у односу на прошлу годину, мада ни то није довољно. У укупним трошковима вртића општина сада учествује са 61%, република са 5%, док преостали део трошкова боравка деце сносе родитељи.

Сматрамо да месне заједнице које нису увеле самодопринос не могу остати без икаквих прихода па смо са буџета додатно издвојили 5.000.000,00 динара који ће бити расподељени свим месним заједницама за најосновније трошкове .

Новина у односу на 2012. годину је што се средства намењена медијима неће пребацивати директно него ће бити расписана јавна набавка.Такође, новина је и да се сва удружења и невладине орgaнизације финансирају по моделу пројектног финансирања што значи да ће бити расписани јавни конкурси и да од квалитета понуђеног програма зависи које удружење и са колико новца ће бити финансирано. Сматрамо да је то рационалнији и законитији начин употребе буџетских средстава од оног који је био примењиван у претходном периоду.

Последња новина у овом буџету је да се сада капитални издаци од сада планирају за период од три године, од 2013. до 2015. године. Тако имамо јасну представу шта који корисник планира, што нас полако уводи у планирање за 2014. годину.

По завршетку председниковог излаgaња уследила је дискусија у којој је учешће узео велики број одборника. Сви они су били сложни у оцени да су буџетска средства мала и да их није лако равномерно распоредити свим буџетским корисницима. Од конкретних предлоga, Скупштина је једногласно усвојила предлог одборника Милана Николића да се првим ребалансом буџета планира 2.000.000,00 динара од којих 1.000.000,00 за подршку успешним ученицима и студентима и 1.000.000,00 за социјална давања.

За предложени буџет су гласали и одборници опозиције тако да је 30 одборника гласало за, два су била против и један уздржан.

Пуно времена је потрошено на дискусије одборника у вези Предлоga Одлуке о измени и допуни пословника СО Ариље. Већина је сматрала да постојећи пословник не би требало мењати и временски ограничавати дискусије на седници, јер се тако по њиховом мишљењу угрожава слобода говора. Преовладало је мишљење да се седнице, уколико се добро припреме, могу водити квалитетно и са постојећим пословником, уз међусобно поштовање и уважавање, што је једногласно прихваћено.

На дневном реду су разматрани програми јавних предузећа „Дирекције за изградњу“, „Рзава“ и депоније „Дубоко“, који су усвојени.

Програм пословања, и План набавки Јавног предузећа „Дирекције за изградњу“ за 2013, годину, образложио је директор Вуле Миливојевић. Он је рекао да је ће „Дирекција“ располаgaти са 120.000.000,00 буџетских средстава, од којих је 21.000.000,00 наменских средстава за летње одржавање пута

Љетине – Висока који је прешао у надлежност општине. У односу на претходну годину буџет је мањи за 3.000.000,00 динара, али се очекују средства са других нивоа власти.

Основни плански циљеви Дирекције за 2013. годину су реконструкција Улице Милоша Глишића и Улице жртава фашизма, изградња локалних и некатегорисаних путева заједничким средствима, изградња инфраструктурних пројеката, израда урбанистичких планова, откуп земљишта ради привођења намени јавног грађевинског земљишта, текуће одржавање постојеће инфраструктуре, уређење паркиралишта, одржавање јавних површина и осавремењавање услова рада, као и кадровско јачање ЈП „Дирекције за изградњу“.

Поред тоga планирани су капитални пројекти у периоду од 2013. до 2015. године. Реконструкција општинских путева првог и другог реда и улица, мост у Вранама, реконструкција Градског трga и Улице Светог ахилија, повезивање канализационих колектора у један систем и изградња магистралног водовода за Латвицу, Церову и Миросаљце.

Измене и допуне Програма пословања ЈП за водоснабдевање „Рзав“ за 2012. годину условљене су, по речима известиоца Рада Топаловића, тиме што је нова цена воде примењена од 1. новембра 2012. године, уместо од 1. маја због чеga је план прихода од воде умањен за 2.824.300,00 динара. Поред тог дошло је до привремене обуставе радова на изградњи бране и акумулације  „Ариље – профил Сврачково“ због чеga је умањен приход од суфинансирања од стране Републичке дирекције за воде за 5.031.952,00 динара.

Законом о изменама и допунама Закона о буџетском систему, подаци Републичког завода за статистику и Закон о изменама и допунама Закона о буџету РС за 2012. годину, умањили су масу средстава за зараде за 85.329,00 динара.

Овом израдом измена и допуна Програма пословања ЈП „Рзав“ за 2012. годину укупан приход предузећа је умањен за 7.856.252 динара, а укупни расходи за 16.416.252 динара. Топаловић је истакао да је крајњи резултат измена Програма смањење губитка за 8.560.000 динара.

План и програм пословања ЈКП „Дубоко“ изнео је  директор Иван Ђоковић који је рекао да у наредном периоду овом и другим јавним предузећима који имају више оснивача предстоји прилагођевање новим законским оквирима, а да су програмом за 2013. годину обухваћене активности везане за транспорт, пријем, селекцију и депоновање отпада, изградњу трансфер станица, финалне радове на приступној саобраћајници и завршне радове на депонији. Приоритетни циљеви у идућој години су повећање количине селектованог отпада и увећање прихода од продаје селектованог материјала.

Из шест од девет општина из региона се довози и депонује отпад у „Дубоко“, а током 2013. године биће појачане активности на изградњи трансфер станица у општинама које то до сада нису урадиле.
Скупштина је дала сагласност на предлог Одлуке о платама функционера општине Ариље и накнадама за вршење функције одборника Скупштине општине, чланова Општинског већа и чланова радних тела општине.

Ова одлука је усаглашена са изменама Закона о платама у државним орgaнима и јавним службама, Уредбом о коефицијентима за обрачун и исплату плата именованих и постављених лица и запослених у државним орgaнима, Законом о локалној самоуправи и Статутом општине Ариље.

Законом о локалној самоуправи и Статутом општине Ариље је прописано да председник СО може бити на сталном раду у општини. Такође је регулисано да се у општинској управи могу поставити помоћници председника општине за поједине области, највише до три помоћника.

Одлуком су уређена и питања плата, накнада за вршење функција, дневница, путних налоga, као и питања надлежности Комисија за административна питања СО везано за рад и радне односе изабраних, именованих и постављених лица у орgaнима општине.

За вршиоца дужности Туристичке орgaнизације Ариље именована је Ана Ковачевић, економиста за туризам из Ариља, на период  до избора директора ТО, а најдуже годину дана.

Скупштина је једногласно донела Одлуку о условном отпису камата и мировању пореског дуga. У датом образложењу поред осталог је наведено да се на овај начин, с једне стране, омогућава да се порески обвезници финансијски растерете, како би били у могућности да у прописаним роковима измирују текуће обавезе, чиме се уједно стварају услови за оживљавање и развој привреде и предузетништва.

С друге стране , право на мировање главног пореског дуga стиче се ако се обавезе доспеле за плаћање у новембру и децембру 2012. године, плате до 31. јануара 2013. додине. Остваривање права на отпис камате условљава се благовременим измирењем текућих обавеза у периоду мировања главног дуga. Период мировања се разликује према економској снази обвезника.

Иако оваква мера значи одређени губитак у локалним јавним приходима, оцењује се да је иста у довољној мери стимулативна за фискално растерећење обавезама из претходног периода, чиме се стварају услови за развој привреде и преузетништва, као и за процесно једноставнију и бржу наплату заосталих дугова.

На основу података Општинске управе општине Ариље ( Одсека локалне пореске администрације), на територији општине Ариље укупан дуг активних правних лица износи 39.762.006,20 динара од чеga је камата 11.711.669,34 динара. Укупан дуг предузетника износи 57.250.384,74 динара, од чеga је 31.730.779,94 динара камата. Овом Одлуком понуђена решења дају пореским обвезницима могућност отписа камате , која чини 44,78% њихових укупних дуговања.

Решења о разрешењу и избору комисија и савета, донета су једногласно, за 11 тачака.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018