Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести 17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље
Актуелности - Вести

Седница Скупштине општине АриљеОдборници Скупштине општине Ариље, редовно су заседали 3. маја, уз присуство општинског руководства и известиоце по одређеним тачкама предвиђеног Дневног реда. Седницом је председавао председник Скупштине општине, проф.др. Светислав Петровић, а присуствовало је укупно 32 одборника.

Са предлозима за допуну Дневног реда обратили су се одборници : Ирена Мијаиловић са предлогом да ова седница буде ванредна и опаску да се Општинско веће одржало после заказивања седнице СО ( председник СО Ариље је појаснио да то није обавеза и да ће се седница одржати као редовна), затим Љубе Лукић, који је захтевао да се достави информација о раду Дома здравља ( прихваћено за следећу седницу), док је Драгољуб Ђунисијевић захтевао да се говори о ауто-путу Пожеga- Бољаре, који је у плану и који ће утицати на животе људи месних заједница Вирово, Церова, Грдовићи, Богојевићи, Миросаљци, Ариље, Вигоште, Поглед, Латвица, Трешњевица, Ступчевићи...па ће бити основа за експропријацију и сл. о чему би локална самоуправа требала да мисли ( прихваћено, уз став да се о овом питању мора водити озбиљна и темељна расправа).

Потом је усвојен Записник са претходно одржане седнице. Уз већ постојеће предлоге одборника да се тотално рационализују трошкови штампања записника, придодати су и они предлози да се он шаље у електронској форми, али је на то било негодовања појединих одборника.

Без дискутовања је усвојен Предлог решења о потврђивању мандата одборника Скупштине општине. Како је одборник Ранко Давидовић поднео оставку, па му је истекао мандат, Изборна комисија општине Ариље је доделила мандат првом следећем кандидату са изборне листе ДС- Борис Тадић, Младомиру Јанковићу из Погледи.

Прешло се на Информацију о елементарним непогодама на подручју општине Ариље, која је прихваћена уз вишесатно дебатовање. Комадант Штаба за ванредне ситуације по функцији, председник општине Зоран Тодоровић, поднео је извештај одборницима. Најпре се осврнуо на снег који је падао на надморским висинама изнад 500 м и на то да су све стручне службе изашле одмах на лице места. Напоменуо је да је био мали прекид у снабдевању електричном енергијом, а штета на воћњацима ( углавном малини) је процењена на 33%. Потом је општину задесила поплава, па је одмах анgaжован Штаб за ванредне ситуације, МУП Ариље, ЈКП „Зелен“ са својом механизацијом, као и привредници са својим машинама, који су се одазивали на сваки позив грађана, уз посебан обзир према нашим мостовима. Тодоровић је истакао да се бдело даноноћно и користио је прилику да се захвали свима- грађанима на сарадњи, Штабу за ванредне ситуације ( анgaжовао рониоце, чамце за спасавање, грађанима је била доступна сала ОШ- у сарадњи са Црвеним крстом обезбеђени лежајеви), екипама ЕПС-а, Дому здравља, ЈКП „Зелен“, ЈП „Дирекција за изградњу“...Ванредно стање ипак није проглашено, јер се према речима Тодоровића, нису стекли услови, јер је било редовно снабдевање водом, електричном енергијом са малим прекидима, а људски животи нису били угрожени, сем неколико евакуација. Анgaжована је грађевинска и пољопривредна комисија да попише и процени штету, а до 5. маја би требало урадити извештај о насталој штети и предати ga Влади РС. Том приликом су и тадашњи министри пољопривреде и одбране, Гламочић и Родић, посетили Ариље и уверили се обиласком терена о штети која је настала.Да злу не буде краја, општину Ариље је закачио и град у мањој мери, те Штаб за ванредне ситуације још није распуштен, и због најављенихнеповољних метеоролошких услова, још је у стању приправности.

У расправи су се издвојила мишљења одборника Милана Николића да је крајње неозбиљно то што не постоји извештај о причињеној штети, као и то да је Влада одобрила минимална средства за помоћ само општинама које су прогласиле ванредно стање, те да је задатак министара који су нас посећивали био да кривицу пребаци на локалне самоуправе, јер у врху државе нема новца. Николић се запитао и шта је то предузела општинска власт да помогне оштећеним људима из свог буџета. Опозиционе одборнице Мирјана Авакумовић и Ирена Мијаиловић констатовале су да нису очекивале такав извештај у коме се известилац бавио захвалницама онима који су по дужности требали да раде свој посао, без конкретних података о штети. Одборницу Мицу Коковић су пак занимала имена породица које су највише оштећене и да ли ће се нешто предузети поводом чишћења обала Рзава и Моравице, да се овакава искуства не понављају убудуће.
Како би се спречила елементарна непогода град, седници је присуствовао и обавестио одборнике о тренутном стању, директор Радарског центра „Ужице“, Драгомир Крљанац. Он је истакао да стање система противградне заштите није сјајно, а да је град који је 24. и 27. априла закачио општину Ариље нормална појава у том периоду. Но, противградна сезона ове године траје од 1. маја до 15. октобра, па се није реаговало, опет због политике Владе, којом се забрањује упошљавање стрелаца који су у радном односу, иако раде под уговорима, а имају и тако мале приходе. Држава Србија је омогућила на основу залиха из претходне године да се подели по две противградне ракете, а ариљске станице их тренутно имају по три, што је опет недовољно према свим standardима. Оперативни минимум је 12 ракета по противградној станици, да би се дејства нормално одвијала. Председник СО Ариље је закључио да оперативно руководство мора наћи решење за набавку ракета за противградну заштиту, чија је цена између 26-29 000 динара.

Усвојен је Извештај о пословању ЈКП „Дубоко“ Ужице за 2013. годину. Директор Недељко Милосављевић је истакао да су у 2013. повучена средства од кредита Европске банке ( око 5 милиона еура), па је том сагласношћу Европске банке повучени део кредита утрошен у циљу решавања стабилности дела Депоније и проширења. Директор је навео све изворе донација и инвестиција. У прошлој години је примљено 68 840 000 тона отпада, што је 94% повећање у односу на претходно време, због комплетног преузимања свих количина отпада и наставка активности са свим корисницима ( Чајетина и Бајна Башта прикључени). Навео је и количине издвојених сировина, што се одваја у центру за селекцију ( остварени приход), и они су у знатном повећању, иако је тај тренд спор, али је то како кажу експерти, уобичајен ток. Извештај садржи и транспорт отпада, приказ радова који се изводе, преглед коришћења машина, јавних набавки...Испитивања су благовремена, достављају се Агенцијама за заштиту животне средине и надлежним министарствима. Остварени приходи у односу на 2012. г. су већа за 70% и износе 271 милион динара, а расходи су сведени у најмањој могућој мери. Укупни приходи и расходи говоре да је предузеће остварило добит од 76 273 000 динара, док је највећи део средстава за отплату кредита извршен из пословања предузећа и уплата оснивача ( њих 9). На крају је дат извештај о орgaнима управљања предузећа и независне ревизорске куће ( који је оцењен као позитиван).

У расправи се издвојило питање одборнице Мирјане Авакумовић око трансфер станице, а директор јој је појаснио да иако је у свакој локалној самоуправи требала бити по једна трансфер станица, закључак је да то није економски, те ће Лучани, Косјерић, Ариље, Пожеga имати једну станицу на подручју општине Пожеga, која ће бити финансирана из европских фондова. Одборницу Мицу Коковић је занимало питање селекције отпада у општини Ариље, па јој је одговорено да је оно недовољно, али да је помак у томе пројекат „Сепарација за спас планете“ са Шведском развојном агенцијом СИДА.

У даљем раду усвојен је Предлог Годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта за 2014. годину. Известилац Биљана Аћимовић саопштила је да се овај предлог доноси годишње у складу са одредбама Закона о пољопривредном земљишту. У садржини овог програма издвајају се три целине-општи део, програм радова на заштити, уређењу и коришћењу, као и план коришћења овог земљишта у државној својини. Комисија која је формирана скупштинском одлуком урадила је предлог програма, а Комисија која је формирана за давање мишљења на овај програм ga је оценила позитивно. Најглавније тематике овог програма односе се на површине пољопривредног земљишта по облицима коришћења, табеле које предвиђају давање на коришћење било у закуп, било на бесплатно коришћење ( без накнаде). Ове године је новина- коришћење без накнаде, којом је предвиђено давање Пољопривредној стручној служби Чачак, без плаћања накнаде. Биљана је саопштила и на шта се односе измене-површине пољопривредног земљишта и на број надметања ( коначно 101), сувласничка надметања, на најмање и највеће површине надметања и просечне површине за надметање и сл...

У дискусији су се издвојили коментари и питања одборника Драгише Терзића везана за Пољопривредну стручну службу Чачак као корисника ( на шта му је одговорено да је она поднела захтев Комисији и доставила документацију везану за намеру коришћења-ради се о једној парцели на Груди, где би спроводила огледне засаде нових сорти малина, на шта је министарство сагласно) као и она везана за одводњавање о којима нема званичних података. Иначе, ИЦП није корисник, јер нема статус пољопривредне стручне службе. Такође, одборница Мирјана Авакумовић је добила одговор на питање о укупној површинидржавног пољопривредног земљишта које можемо да издамо, уз констатацију да овај Годишњи програм треба усвојити јер је то услов да се добију средства за атарске путеве, која су врло важна.

 

17. sednica Skupštine opštine Arilje17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље
17. седница Скупштине општине Ариље

Усвојен је Предлог Одлуке о измени и допуни Статута општине Ариље. Овим предлогом је дефинисано нпр. шта се налази у јавној својини општине Ариље, надлежност општине, надлежност председника општине, надлежност Општинског већа и сл. Све те надлежности се односе на поступање према јавној својини, а практично се Статутом врши усаглашавање са Законом о јавној својини.

У даљем заседању, после дуге дебате усвојен је Предлог решења о именовању директора ЈКП „Зелен“ Ариље. Начелница Општинске управе Миљана Вукотић, саопштила је одборницима да је Комисија за именовање директора јавних предузећа извршила преглед примљене документације. На конкурс се јавило три кандидата- Милија Радовић, Милијанко Митровић и Дубравка Петровић, која није имала потпуну документацију, јер јој је недостајао доказ о радном искуству на руководећем положају. Пошто су преостала два кандидата испуњавала услове, Комисија их је позвала на разговор, те су се на основу њихових одговора чланови Комисије изјашњавали појединачно и израчуната је просечна оцена кандидата понаособ, а процес је урађен у складу са законом.

Одборници опозиције, пре свеga Милан Николић и Мирјана Авакумовић негодовали су спомињући процедуралне пропусте, као и то зашто се нису појавили чланови Комисије за именовање директора у јавним предузећима, када их је већ Скупштина општине изабрала, или бар председник поменуте Комисије. Упркос свих примедбама, гласање одборника је коначно одлучило да је новоизабрани директор ЈКП „Зелен“ Ариље- Милијанко Митровић.

Усвојен је Предлог решења о разрешењу и именовању члана Управног одбора Туристичке орgaнизације општине Ариље. Како је досадашњи члан Раде Бркић поднео оставку, на његово место је предложена и изгласана Исидора Боричић.

Такође, усвојен је и Предлог решења о разрешењу и именовању члана Управног одбора Предшколске установе „Ариље“ испред родитеља. Наиме, пошто Вишњи Сурли Крупниковић, члану Управног одбора из реда родитеља, дете завршава предшколски програм, па она не може даље бити члан Управног одбора, Савет родитеља је тајним изјашњавањем предложио, а Скупштина општине и усвојила, новог кандидата из реда родитеља- Милана Ненадића.

На крају остављено је довољно простора за одборничка питања и предлоге, а новим методама председавајућег Скупштине општине ( ограничавањем времена излаgaња говорника по појединим тачкама Дневног реда, за које сматра да ће бити исцрпујуће), седамнаеста седница Скупштине општине је протекла знатно пристојније, судећи бар по времену трајања, у односу на бројне претходне седнице.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018