18. седница Скупштине општине Ариље |
Актуелности - Вести |
Скупштина општине Ариље 14. маја одржала је осамнаесту редовну седницу. Седницом је председавао председник СО- проф.др. Светислав Петровић, а седници је поред општинског руководства, овај пут присуствовало 26 одборника. Дневни ред се састојао од једне тачке- Предлоga решења о именовању в.д. директора Дома здравља Ариље, али се у оквиру ове тачке говорило свеукупно о здравству у Ариљу, а своје информације и сазнања изнели су председник Управног одбора Дома здравља др. Милорад Видић и досадаши в.д. директора др. Ивана Антовић. Одборници опозиције имали су критике на Дневни ред овог заседања, који није садржао одборничка питања, занимао их је начин плаћања седнице, а критиковали су рад служби које су требале да на време брину о питању в.д. директора Дома здравља и да то не остављају за последњи могући рок, већ да се о томе требало расправљати на претходном заседању. Председник и секретар СО Ариље покушали су да разјасне ове примедбе, тако што су појаснили да се нису стекли услови да се на претходном заседању расправља о овоме, јер Управни одбор Дома здравља није имао свој предлог, нити се о њему изјаснило Општинско веће. Како је у току поступак доношења аката у Дому здравља, пре свеga она треба да буду потврђена од надлежних орgaна и Министарства здравља. Председник Управног одбора Дома здравља Ариље-др. Милорад Видић саопштио је да је на седници привременог Управног одбора једногласно усвојен предлог да др.Ивана Антовић, досадашњи в.д.директора, буде предложена за продужетак мандата на још шест месеци. Саопштио је и да други Домови здравља у окружењу имају сличан проблем, јер су пробијени сви рокови да дође до раздвајања центара, а ниједан још увек није издвојен због законских и процедуралних разлоga-пре свеga кочења из Министарства здравља. Потом је др. Ивана Антовић поднела извештај о досадашњем раду. Упознала је одборнике да је у току процес раздвајања од Здравственог центра и оснивање самосталних здравствених установа. Дом здравља Ариље је послао Статут на усаглашавање, па се нада да ће у скорије време добити ту сагласност. После сагласности из Министарства, следи сагласност оснивача, а затим низ standardно-оперативних процедура Министарства здравља до уписивања у регистар Трговинског суда и коначног потписивања уговора са Републичким фондом здравственог осигурања, када ће се стећи статус правног лица. Др. Ивана Антовић је пренела шта се од почетка ове године урадило у Дому здравља-добијен путнички аутомобил, теренски аутомобил, очекује се кречење просторија, набавка ултразвучног апарата... Задовољна је сарадњом са локалном самоуправом. Општинским буџетом издвојена су средства за набавку мањег санитетског возила и малог путничког аутомобила за потребе одласка лекара на терен, чијом испоруком ће возни парк бити знатно обновљен. Кречењем и адаптацијом подова промениће се изглед Дома здравља, док се одељење педијатрије већ променило осликавањем ученика Уметничке школе у Ужицу, а идејама предузетника простор испред ординације. Уговором о делу између општине и специјалиста неурологије и психијатрије, суграђанима је омогућена боља доступност здравствене заштите. Дом здравља Ариље је добио средства за поступак акредитације, којом се постиже унапређење квалитета здравствене заштите, standardизација опреме, поступака и услова за пружање услуga. Један од првих корака у поступку акредитације је заказивање прегледа. То није подједнако прихваћено, јер је део грађана одушевљен, а део негодује. Ипак, сматра се да је то у интересу пацијената, јер ће се смањити гужве, а заказивање се врши телефоном или лично, с тим да се пацијенти заказују на десет минута, и то 25 пацијента дневно и 10 за хитне случајеве. Овим би се побољшао квалитет рада и отворила могућност да се ради више на превентиви која је до сада била запостављена. Докторка је саопштила да по плану мреже Закона о здравственој заштити Дому здравља Ариље припада један доктор стоматолог и једна стоматолошка сестра, изузев зубног техничара. Подсетила је и на свеукупну лошу ситуацију у здравству и све већи број болесних, па би интерес и локалне самоуправе и грађанства требао бити да све боље функционише. У расправи су се издвојила питања одборника Милана Николића коga је интересовала здравствена заштита на сеоским подручјима општине, као и сличне констатације одборнице Мирјане Авакумовић о сеоским амбулантама, уз став да када Дом здравља стекне статус правног лица треба мислити о списку потреба објеката, људи и опреме за сваку појединачну јединицу Дома здравља, као и сарадњи са специјалистима из свих струка. Одборник Мирослав Миливојевић похвалио је акредитацију и занимало ga је које службе ће се акредитовати. Остали одборници су у расправи имали бројна питања везана за рад конкретних служби на које једокторка Ивана Антовић одговарала. Такође, појаснила је да теренске амбуланте функционишу свакодневно и прецизно навела распоред здравствених услуga, као и то да у акредитацију улазе све службе примарне здравствене заштите, сем стоматолошке службе, јер још увек нигде не постоје standardи за акредитацију. Након дуге и корисне приче о функционисању Дома здравља Ариље, уследило је гласање одборника. Одборници су овом приликом били једногласни у ставу да др.Ивана Антовић поново буде изабрана на функцију в.д. директора Дома здравља. |