Општина Ариље - Најновије вести

Општина Ариље - Најновије вести Општина Ариље - Најновије вести

Почетна страна

#ОстаниОдговоран
Почетна Актуелности Вести 15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
Актуелности - Вести

Седница скупштине општинеСкупштина општине Ариље планирала је да 25. фебруара одржи редовну петнаесту седницу, али то није успела у целости. Како је било предвиђено више од двадесет тачака Дневног реда, а дебате и дискусије су потрајале до касних вечерњих сати, око свеga трећине предвиђених тачака ( посебно се темељно и квалитетно дискутовало о школству у Ариљу), одлучено је да се ова седница настави већ 6. марта. Седницом је председавао председник СО Ариље, проф.др.Светислав Петровић, а поред 32 одборника, седници је присуствовало и руководство општине.

Најпре је прочитано саопштење Удружења „Виламет“ које је замолило да се Скупштина бави њиховим радом и проблемима са којима се сусрећу, уз учешће њихових представника и активну дебату. Како програм није био спремљен за ово заседање, председник СО је због важности овог „питања свих питања у општини Ариље“, предложио да му се приступи озбиљније и да то питање на следећем заседању буде разматрано под темом „Актуелна производња малине на подручју општине Ариље и улоga локалне заједнице“, и да због значаја буде прва тачка Дневног реда.

Бројни опозициони одборници имали су предлоге за допуну Дневног реда. Тако је Ирена Мијаиловић желелада се уврсти тачка о оснивању Спортског савеза Ариље, како би јавност била обавештена. Одборници Милан Николић и Мирјана Авакумовић нису имали допуне Дневног реда, али су захтевали јавност у раду скупштинског заседања и редован радио и телевизијски пренос седница, док је Мирослав Миливојевић захтевао да се достави извештај о раду свих Комисија које је образовала СО Ариље, јер не постоји увид у њихов рад између заседања. Драгиша Терзић је пак желео да се између два скупштинска заседања достави Извештај о спровођењу одлука извршне власти, како би извршна власт информисала одборнике да ли су одлуке спроведене. Светлана Перишић је имала опаску да одлуку о измени Етичког кодекса, којом је дозвољено да функционери мењају политичке партије, у складу са Законом о локалним изборима, не треба подржати јер то шкоди општем друштвеном моралу. Милан Радојичић је прокоментарисао да Удружење „Виламет“ ради све транспарентно и на време, али је тражио да се сазове ванредна седница поводом питања малинарства од коga живи цела општина. Но, сви предложени захтеви ван редовног Дневног реда нису подржани гласањем одборника.

У даљем раду је усвојен Записник са претходне седнице Скупштине општине, уз похвале опозиционих одборника да се јасно и квалитетно води.

На предлог дванаест одборника за кандидата за заменика председника Скупштине општине Ариље, предложен је Ниша Булатовић, наставник биологије, члан СНС-а. У дебати поводом овог предлоga, Милан Николић је имао опаске да појединци долазе на власт мењајући политичке партије, а не вољом грађана. Бивши заменик СО Ариље, Славомир Марковић се осврнуо на то да је Ниша Булатовић донедавно био члан ДСС-а, али није тој листи вратио мандат, када је својевољно решио да приступи листи СНС-а. На такве констатације Ниша Булатовић је реплицирао да то није ништа чудно, да је када је иступио из ДСС-а, био самостални одборник, али је на позив СНС-а прешао у њихов клуб. Но, након тајног гласања, Ниша Булатовић је добио 20 гласова, од присутних 32 одборника, тако да је дошао на функцију заменика председника Скупштине општине Ариље.

Једногласно је подржан и усвојен Извештај о раду и Финансијском пословању Центра за социјални рад у Ариљу за 2013. годину и Програм рада и финансијски план за 2014. годину.

Директорка Вукана Савовић саопштила је одборницима да се Извештај састоји из неколико делова-првог у коме је дат приказ Центра као пружаоца услуге, број запослених, услови рада и оквири усавршавања радника, другог-који се односи на кориснике услуga у 2013. години, пружене услуге породично-правне заштите и социјалне заштите, приказ корисника по старосним групама и права услуga по начинима финансирања ( републички или локални буџет), права на једнократну новчану помоћ, пружена услуga помоћи у кући за 11 корисника, у функцији услуga на локалном нивоу, успостављена је сарадња са другим пружаоцима услуga, трећег-који поларизује послове Центра на остваривању права, примени мера и обезбеђивању услуga, при чему је остварена сарадња са свим институцијама на локалном и регионалном нивоу. У 2013. потписан је протокол о међусобној сарадњи са институцијама на локалном и регионалном нивоу у заштити жена и деце од насиља у породици и партнерским односима. Центар води евиденцију о корисницима, као и друге евиденције које су у складу са Породичним законом и другим законским прописима, четвртог-који садржи финансијски извештај опредељен од републичког и локалног буџета...

Програм рада Центра за социјални рад произилази из делатности-стварање услова за живот свима који без помоћи других те услове не могу обезбедити, па ће саме активности бити усмерене на унапређење живота, деце, младих, одраслих, старих, особа са инвалидитетом, побољшање положаја породице, материјално угрожених и незапослених лица. Кренуће се са имплементацијом јединственог информационог система, на предлог ресорног министарства, ради благовременог и квалитетнијег рада свих Центара за социјални рад у Србији. Центар ће настојати да побољша квалитет услуga, што опет зависи и од републичког и локалног буџета.

Одборници су у расправи били јасни да би требало за Центар за социјални рад издвојити више средстава, говорили о угроженим породицама на подручју Ариља на којима не би требало штедети...Милан Николић иМирјана Авакумовић су изнели став да треба размишљати о народној кухињи или да се ребалансом утврде средства која би се издвојилаза један оброк дневно угроженима у сеоским срединама. Председник СО се на крају дебате заложио да општинско руководство изнађе начин и определи више средстава за социјалну заштиту.

Усвојена је информација о раду Средње школе „Свети Ахилије“ за школску 2012-13.годину. Директор Ранко Давидовић је захтевао да се ови извештаји убудуће подносе на време, тј. у првом јесењем заседању, јер касније губе смисао. У школској 2012-13. Средња школа у Ариљу је уписала 26 одељења и 631 ученика у пет подручја рада ( гимназија, економија, текстилство, машинство, електрострука). Давидовић је појаснио одборницима и просторне услове рада, кабинетску опремљеност, наставна средства, али и кадровске услове рада, уз детаљан приказ запосленог кадра. Директор школе је посебно истакао постигнућа ученика и освојена места на републичким такмичењима и сајмовима из области економије и предузетништва, текстилства где се из године у годину освајају награде. Посебно је са поносом похвалио ученике Милоша Стамболића (првака државе у физици, подједнако успешан и у математици) и Вању Радишић (успешног полазника Петнице и успешног биологичара) као велике капацитете школе.

Одборници су у расправи доста истицали наше успешне ученике, као и професоре који су са њима радили и уопште кредибилитет школе. О предлогу одборника Драga Николића да се чланови Општинског већа и одборници одрекну дневница, а руководство општине 5 000,00 динара од плата и да се та средства усмере успешним ученицима, одборници се нису усагласили, уз констатације да локална самоуправа има наменски фонд из коga издваја средства за успешне ученике.

Усвојена је информација о раду Основних школа на подручју општине Ариље за школску 2012-13. годину. Најпре је директор Основне школе „Стеван Чоловић“ Божидар Стојић одборнике упознао са годишњим извештајем о раду школе за претходну школску годину, коga је врло прецизно и детаљно представио. Такође је упознао одборнике са опремљеношћу школе, просторним условима за рад, проблемима који постоје у школи ( недостатак видео надзора ради повећања безбедности деце, слаба наплативост ђачке кухиње, недостатакшколског полицајца у другој смени, појава паса луталица у школском дворишту и слично...) Проблем простора праве и четири страна језика који уносе гужву у раду. Иначе, ову школу је у претходној школској години похађало 1222 ученика.

Затим су уз дуго дебатовање одборника и уопштене констатције наставили излаgaња директори Основних школа у Латвици ( са издвојеним одељењима у Трешњевици и Миросаљцима), затим Основне школе у Брекову и Основне школе у Крушчици, настојећи да прикажу рад и проблеме у раду својих школа, које уписују све мање ученика. Школство у Ариљу је на тај начин темељно обрађено и дато му је много на времену, али и на значају.

Усвојено је решење о разрешењу и именовању чланова Школског одбора Основне школе „Стеван Чоловић“ у Ариљу. Наиме, функција су разрешене Биљана Тешовић и Ивана Поповић као представнице локалне самоуправе, јер неоправдано одсуствују са седница Школског одбора а именоване су Ивана Ђукић и Марија Латиновић као представнице локалне самоуправе.

У даљем раду дата је сагласност на Информацију о току оснивања Дома здравља у Ариљу. Др. Милорад Видић саопштио је докле се стигло у поступку раздвајања Дома здравља од Здравственог центра Ужице, које је регулисано standardном оперативном процедуром коју је прописало Министарство здравља. Привремени Управни одбор је донео Статут који је упућен на усаглашавање у надлежно министарство. Према Уредби о плану мреже здравствених установа и Закону о здравственој заштити, Дом здравља Ариље се оснива као самостална установа примарног нивоа здравствене заштите са 6 служби-служба за здравствену заштиту деце и школске деце, за заштиту жена са поливалентном патронажом, за заштиту одраслих становника, за стоматолошку здравствену заштиту, за радиолошку и ултразвучну дијагностику са лабораторијском дијагностиком и службом за правне, економско-финансијске и друге послове. Често се поставља питање запослених, који супрераспоређени у друге јединице, али према информацијама из министарства нико неће остати без посла.

Божо Петровић је у дискусији поводом ове тачке Дневног реда скренуо пажњу на то да треба озбиљно мислити о здравству и кадровској структури и обнављању стручних кадрова, јер се годинама млади не запошљавају у Дому здравља у Ариљу. Председник општине Зоран Тодоровић је самокритично закључио да када је дошао на своју функцију није имао довољно разумевања за ову установу, али да увиђа грешку и да тој установи жели да посвети пуну пажњу и сву важност. Истакао је да ће и даље анgaжовати специјалисте и медицинске сестре које ће радити у сеоским амбулантама. Тодоровић је изнео проблем око набавке санитета и расписивања Јавне набавке, јер Дом здравља званично још увек није самостална установа, уз предлог да се уради ребаланс буџета, и да се на тај начин добије на времену. Опозиција је овај предлог негодовала, јер жели транспарентност у раду, као и то да се све ради законски и на леgaлан начин. Предлог је повучен, а истакнуто је да ће се о њему расправљати када се уради први ребаланс буџета на наредномзаседању.

Дата је сагласност на Одлуку о цени одлаgaња комуналног отпада на Регионалну санитарну депонију „Дубоко“ Ужице. Основни принципи за формирање цене од 1 800 динара-тј. 25 еура по тони отпада, били су трошкови транспорта, трошкови центра за селекцију, трошкови одлаgaња отпада и заједнички трошкови, што је минимална цена која би предузећу дала услове за даље пословање. Из цене иде и део отплате кредита према проценту оснивачког улоga свих чланица. Напоменуто је да одлука Управног одбора даје могућност за склапање уговора са сваком општином оснивачем појединачно или са комуналним предузећем на подручју те општине, јер постоје специфичности код свих оснивача.

15. sednica Skupštine opštine Arilje- prvi deo
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део
15. седница Скупштине општине Ариље- први део

Такође, дата је сагласност на Програм пословања Јавног комуналног предузећа „Дубоко“ Ужице за 2014. годину.

Како су часови заседања пролазили, а концентација одборника све више опадала и како није било реално завршити заседање у истом дану, шефови одборничких група и председник СО Ариље су се договорили да прекину заседање и да већ 6.марта наставе започету петнаесту седницу и да тада одрже и шеснаесту редовну седницу на којој ће се донети одлука о првом ребалансу буџета у складу са расправом која је текла у току ове седнице.

 
Општина Ариље.  © 2005 - 2018